سرخط خبرها
خانه > مقالات > فنون مغازه داری
ترخیص کالا از گمرک
فنون مغازه داری
فنون مغازه داری

فنون مغازه داری

چند نکته کلیدی که برای بهبود مغازه تان باید در نظر بگیرید

فنون مغازه داری با گیت فروشگاهی

فنون مغازه داری و داشتن مغازه حرفه ای کار سختی نیست و گروه عمدکس سعی میکنه تو مجله کسب و کار عمدکس روز به روز تو پیشرفت شما تاثیر گذار باشه،در نظر گرفتن نکات زیر که مسائل مهمی در بحث فنون مغازه داری هستند بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

منطقه

فروشگاه شما کجاست؟کلیدی ترین پله موفقیت شما و رسیدن به رویایتان مکان یابی مورد نظر برای برپا کردن فروشگاهتان است.

تصور کنید زیباترین محصولات دنیا با جذاب ترین دکوراسیون مغازه را چیده اید و قیمت های باور نکردنی هم دارید،هیچ کدام این موارد هنگامی که کسی شما را نمیبیند اهمیتی ندارند.

در صورتی که مکان درستی را انتخاب نکنید شانس کمی برای پیروزی خواهید داشت(مگر اینکه نمایندگی برند مشهوری را گرفته باشید که برایتان تبلیغ کند)

برای انتخاب بهترین مکان وقت صرف کنید(البته نه انقدر که از کارتان عقب بیفتید)

مثلا یک مغازه بسیار لوکس کشش مکان متوسط شهر را نخواهد داشت و به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد پس برای انتخاب سنجیده زمان صرف کنید.

کالایی که برای فروش انتخاب کرده اید(فنون مغازه داری با گیت فروشگاهی)

انتخاب کالایی که میخواهید برای فروش بگذارید مهمترین مساله در میزان هزینه مورد نیاز برای شروع کسب و کارتان خواهد بود.قبل از انتخاب کالا و صنعتی که میخواهید به ان وارد شوید عمده فروشان در صنعت های مختلف را بررسی کنید و قیمت لازم برای پر کردن مغازه تان را تخمین بزنید تا با کمبود بودجه بعد از اجاره مغازه مواجه نشوید.

فرض کنیم تصمیم شما برای انتخاب صنعتی که میخواهید در ان وارد شوید نهایی شد،برای انتخاب کالا و خریداری از عمده فروشان دقت به خرج دهید،هدفتان را مشخص کنید،ایا قرار است برند بفروشید؟ایا قرار است جنس با کیفیت و با قیمت مناسب بفروشید یا قرار است حاجی ارزونی باز کنید؟هیچ گاه کالاهای دسته بندی شده داخل این گروه ها را با هم و یکجا نمیتوانید در فروشگاهتان داشته باشید و انجام این کار اصولا توصیه نمیشود (مگر ایده یا فکر خاصی برای این پلان داشته باشید)،پس برای انتخاب کالای هدفتان وقت صرف کنید و یک بار برای همیشه برای خودتان مشخص کنید که فروشگاهتان در چی ژاندری است و مخاطبش چه افرادی هستند و سپس به خرید کالا از عمده فروشان بپردازید.

انتخاب تم برای فروشگاهتان(فنون مغازه داری با گیت فروشگاهی)

عد از مشخص کردن این که چه گروهی از افراد مشتری شما هستند کمی تخصصی تر به این موضوع بپردازید،متلا فرض کنیم صنعت کیف و کفش را انتخاب کرده اید و هدف شما افراد متوسط جامعه هستند،حال شما باید مشخص کنید بیشتر انها افراد هنری هستند و سبک های هنری دوست دارند یا افراد ورزش دوست هستند و اسپرت میپسندند؟مطمئنا جلوه زیبایی ندارد اگر کفش کتونی را در کنار کفش مجلسی در ویترین بچینید،یادتان باشد شما میتوانید مغازه ای باز کنید و از تمامی ژاندر ها سلیقه ها فقط یک کفش داشته باشید،و یا میتوانید مغازه ای باز کنید که مرکز ارائه کفش های هنری است،خودتان پاسخ دهید که به نظرتان کدام مورد موفق تر خواهد بود؟این مسأله همیشه برقرار است و سطحی بودن در حرفه تفاوت قابل توجهی با عمق و ریشه داشتن در حرفه خواهد داشت.
بعد از انتخاب سبکی که تصمیم دارید در ان کار کنید دکور مغازه تان را با توجه به ان بچینید این هماهنگی حس دلنشینی در ذهن مخاطبتان ایجاد میکند و مغازه شما را جز مغازه های خاص در ذهن انها ذخیره میکند و به جذب بیشتر مشتری می انجامد.

به روز بودن

سعی کنید به روز باشید،در هر ژاندری که انتخاب کرده اید اپ تو دیت باشید،صفحات افراد موفق در سطح جهانی و برند های مرتبط با کارتان را دنبال کنید تا به شما دید باز بدهد.

کالایی را انتخاب کنید که اگر خودتان خریدار بودید انرا میخریدید،این کمک بسیار زیادی در چشم انداز و اینده کاری شما خواهد کرد،مطمئن باشید در صورت رعایت همه ی فنون مغازه داری نتیجه عالی خواهید گرفت.

استخدام فروشنده(فنون مغازه داری با گیت فروشگاهی)

اگر در نظر دارید فروشنده ای برای فروشگاهتان انتخاب کنید از افراد جوانی که سلیقه شان با سلیقه احناسی که شما دارید هماهنگ است استفاده کنید،تصور کنید شما قطعات و لوازم خودرو میفروشید و فردی که هیچ علاقه ای به خودرو ندارد و کوچکترین اطلاعاتی راجع به این حرفه ندارد فروشنده شما شود،مطمئناً حس مشتری هایتان در برخورد با ابن فرد را حدس خواهید زد،در مقابل تصور کنید به اصطلاح فردی این کاره که به خودرو وارد است و علاقه شخصی اش ماشین است فروشنده شما شود،مطمئنا مشتری های شما هم که احتمالا عاشق خودرو هستند با هم صحبتی با او لذت خواهند برد.

همه چیز باید فروش برود(فنون مغازه داری با گیت فروشگاهی)

مکان مشخصی در مغازه را به اجناسی که قرار است رویشان حراج بخورد قرار دهید،با این کار هم همیشه چیزی در حراج دارید،و هم اجناس تکراری برای مدت زیادی در مغازه تان نمی مانند.

مکان اجناس حراجی تان را انتهای مغازه تان قرار دهید،این باعث میشود افراد در طول مغازه راه روند و بقیه اجناس را ببینند به علاوه اگر مغازه تان کوچک باشد از شلوغ شدن جلوی درب مغازه تان جلو گیری میکند و جلوی ورود افراد دیگر را نمیگیرد.

روی اجناس حراجی قیمت حراجی نزنید و قیمت قبل از حراج را باقی بگذارید و انها را دسته بندی کنید،مثلا٣٠٪‏ و ۵٠٪‏

در هنگاه حراج دروغ نگویید و قیمت های قبلی تان را بالا نبرید و رویش حراج بزنید!اگر مشتری های قبلی و همیشگی تان این را متوجه بشوند اعتمادشان به شما را از دست خواهند داد و ممکن است فکر کنند شما انها را انسان هایی بدون فهم در نظر گرفته اید!

منیع: مجله اوم دیکس

 

همچنين اين موارد را بررسي كنيد

فروشگاه مداری

فروشگاه مداری

طراحی چیدمان بخش خواروبارفروشی(سوپرمارکت) همانند نمونه‌ی زیر، طراحی دوبعدی فضای کف بخش خواروبار Convenience Stor …